Viktig info inför cupen!

Vi har nu tagit beslut att under rådande direktiv och riktlinjer från Svenska innebandyförbundet tagit beslutat att genomföra Umeå Scandic Cup 2020. Vi kommer att hålla oss uppdaterade om direktiven kommer att förändras utifrån direktiv från folkhälsomyndigheten.

Enligt de riktlinjer som finns just nu så kommer cupen att genomföras:

  • Endast de spelare, ledare som står uppskrivna på protokollet får vara i arenan. För att minimera antalet så vill vi att det är max totalt 25 personer (alltså spelare och ledare inkluderade) i varje lag vilket är max antalet för att få vara uppsatta på protokollet inför varje match. Alltså de spelare och ledare som får vara med på matchprotokollet. Är det spelare/ledare som inte ryms på protokollet för den aktuella matchen får inte vistas i hallen eftersom de då räknas som publik. Utöver dessa kommer det att finnas ett minimerat sekretariat och en person som sköter webbsändningen. Alla matcher kommer att webbsändas. Mer information kring detta kommer inom kort.
  • Det kommer att finnas separat in och utgång på spelplatserna som kommer att vara låsta och där bara behöriga släpps in.
  • Ingen uppvärmning kommer att ske i hallen. Lagen kommer att få vänta utanför hallen tills lagen som spelat matchen innan lämnat hallen.
  • Inga sidbyten kommer att ske
  • Ombyte sker hemma. Är det resande lag som måste ha omklädningsrum så kontaktar dessa Urban Karlsson senast 2 veckor innan ni ska spela er första match.De lag som bor på hotell önskar vi byter om där.
  • Direkt efter matcherna är färdigspelade så ska alla i laget lämna hallen snarast
  • Det kommer att finnas handsprit tillgängligt på hallarna.

Här hittar ni de riktlinjer och rekommendationer som finns från Svenska innebandyförbundet https://innebandy.se/in...endationer-for-matcher/

----------------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering 20/8-2020

Första punkten nedan med texten: För att minimera antalet så vill vi att det är max totalt 25 personer (alltså spelare och ledare inkluderade) i varje lag vilket är max antalet för att få vara uppsatta på protokollet inför varje match. Alltså de spelare och ledare som får vara med på matchprotokollet. Är det spelare/ledare som inte ryms på protokollet för den aktuella matchen får inte vistas i hallen eftersom de då räknas som publik.

Den har ersatt 22 spelare och ledare i varje lag per match.

Ändringen har kunnat genomföras efter information från Svenska innebandyförbundets tävlingschef.